شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۱۰:۴۵

برگزاری نخستین نشست تخصصی شرکت‌های پایین دستی صنعت نفت
باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی، بهبود ارتباطات و تعاملات میان ‌شرکت‌های صنعت نفت و بهره‌وری از تجربه‌ها برای عملکرد بهتر در این صنعت را از مهمترین اهداف این نشست عنوان کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، نخستین نشست تخصصی نمایندگان شرکت‌های پایین دستی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش به همت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با رویکرد جدید انتقال تجربه‌های فنی و مهندسی برای حرکت همسو با منویات اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های عملیاتی راهبردی مقام عالی وزارت در حوزه موضوع‌های تخصصی صنایع پایین دستی در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد. حمید رضا سیدجعفری، مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی اظهار کرد: تبادل نظر و آگاهی از توانمندی‌های داخلی کارشناسان صنعت نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی و استفاده از تجربه‌های عملی در حل مشکلات مهندسی، عملیاتی و ... که در صنعت اتفاق می‌افتد، یکی از مهمترین اهداف این نشست است.

وی همچنین افزود: دستیابی به بازده عملیاتی بالاتر و بهبود عملکرد در حوزه صنایع پایین دستی، توسعه فرهنگ دانش‌محوری و اطلاع از توانمندی‌های یکدیگر در قالب مدیریت دانش، کمک به رشد و پویایی و ارتقای علمی متخصصان صنعت نفت از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی مزبور در حوزه پایین دستی را از دیگر اهداف این نشست دانست. مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی در ادامه گفت: این نشست‌ها برای اطلاع از تازه‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری صنایع پایین دستی و لجستیکی آنها و بررسی زنجیره ارزش و شناسایی ارتقای ارزش افزوده در صنایع و طرح‌های صنعت نفت است. سیدجعفری با اشاره به این که برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نیز در حوزه پایین دستی بسیار می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: هر فرآیند دارای ورودی و خروجی مشخصی است که در ورودی‌ها همیشه کارایی و بازدهی با وجود اطلاعات دقیق و به روز و در خروجی‌ها اثربخشی و خروجی بسیار مهم هستند و شرط رسیدن به اثربخشی بالا، ورودی و راندمان بالاست.

وی با اشاره به تداوم این نشست‌های تخصصی در آینده اظهار داشت: در این نشست‌ها موانع و مشکلات فرآیندها و نحوه مقابله با آنها، اقدام‌های رفع موانع تعمیراتی، کمبود ناشی از تحریم و اصلاح فرآیندی در گذشته و بررسی طرح‌های در دست اجرا و خاتمه یافته شرکت‌های تابعه وزارت نفت، اجرای استانداردها و نظام یکپارچه اچ اس یی با رویکردهای صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی، ایمنی، تصفیه فاضلاب، فرآیندهای کاهش و جلوگیری از فلرینگ در واحدها، افزایش فضای سبز، سامانه سلام صنعت نفت و ... بررسی می‌شود. سیدجعفری همچنین از دیگر مواردی که در این نشست‌های تخصصی در حوزه پایین دستی موردتوجه و بحث قرار می‌گیرد به توسعه و بهسازی منابع انسانی، بازاریابی و اقتصاد داخلی و جهانی، نقل و انتقال خوراک فرآوده‌ها و لجستیک، کاهش سوخت و ضایعات، دانش فنی و استانداردهای فنی، مواد شیمیایی و کاتالیست، قوانین و مقررات داخلی و خارجی، پژوهش و فناوری، امنیت اطلاعات، ارتباط صنایع پایین دست با بالادست صنعت نفت و ... اشاره کرد.


  کد خبر : 282
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :